Qué hacer con la educación en tiempos virtualizados

Main Article Content

Roberto Follari

Abstract

30 years ago, there was talk about postmodern society. It was one in which the proliferation of signs and their excess would lead to a predominance of the symbolic over the material and identity over social vindication. Deepening this dynamyc, came virtuality and networks. These has been configured as continuity of human capabilities, as prostheses of our bodies. However, schools remain far removed from these technologies, and some kind of technophobia is practiced, which prevents taking charge of cultural modalities that are strongly rooted, which have changed the poblational subjetivities.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
Follari , R. . (2023). Qué hacer con la educación en tiempos virtualizados. El Cardo, (19), 1–6. https://doi.org/10.33255/18511562/1730
Section
Colaboraciones

References

Barboza, R. (2021). Tecnologías digitales en la educación superior; un análisis de los procesos institucionales y las prácticas docentes y estudiantiles en la UNCuyo (tesis de doctorado en Ciencias Sociales), Universidad Nacional de Cuyo, Mendoza, inédito.

Baudrillard, J. (1989). El otro por sí mismo. Anagrama

Bauman, Z. (2001). En busca de la política. Fondo de Cultura Económica

Cohn Bendit, D. et al. (1968). La imaginación al poder (París, mayo 1968). Insurrexit

Contreras, F. et al. (2021). «Aproximación crítica a las imaginaciones especulativas del post-humanismo» Utopía y crítica del pensamiento latinoamericano, 94, Universidad de Zulia.

Habermas, J. (1968). Conocimiento e interés. Taurus.

Lyotard, J. (1987). La sociedad posmoderna: informe sobre el saber. Cátedra.

Marcuse, H. (1968). El hombre unidimensional. Joaquín Mortiz.

Mc Luhan, M. (1971). La comprensión de los medios como extensiones del hombre. Diana editorial

Sadin, E. (2020) Las tecnologías digitales tienen poder de decisión en nuestras vidas / Enrevista por Federico Kukso. La Nación