Trajectories in Pandemic. Rereading of studies carried out at the National University of Río Cuarto

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Daiana Anahí Bustos
Romina Elisondo
Viviana Macchiarola

Abstract

The purpose was to study university trajectories in times of pandemic, through the cross-sectional analysis of research carried out at the National University of Río Cuarto during 2020 and 2021. We developed a meta-synthesis, we analyzed 12 articles in which socio-economic, political-institutional, pedagogical-curricular and subjective aspects that affect these trajectories were addressed. The results indicate that the pandemic situation introduced modifications to university educational trajectories; deepened existing socio-economic and cultural inequalities; It updated the need for a critical reflection on the processes of virtualization of education and the importance of inhabiting public spaces again, of re-thinking the meanings that the public university assumes in the current scenario. Finally, we point out the inescapable responsibility of the State in guaranteeing the right to higher education, as a public, social and collective good, especially in contexts of crisis and deepening of inequalities.

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How to Cite
Bustos, D. A., Elisondo, R., & Macchiarola, V. (2022). Trajectories in Pandemic. Rereading of studies carried out at the National University of Río Cuarto. Ciencia, Docencia Y Tecnología, 33(65 (may-ago). https://doi.org/10.33255/3365/1278
Section
Research
Author Biographies

Daiana Anahí Bustos, Universidad Nacional de Río Cuarto. ISTE-CONICET

Licenciada en Psicopedagogía. Doctoranda en Ciencias Sociales. Facultad de Ciencias Humanas de la Universidad Nacional de Río Cuarto (UNRC), Argentina. Becaria de CONICET en el Instituto de Investigaciones Sociales, Territoriales y Educativas.

Romina Elisondo, Universidad Nacional de Río Cuarto. ISTE-CONICET

Doctora en Psicología. Investigadora Asistente del CONICET y Profesora Adjunta en el Departamento de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional de Río Cuarto (UNRC), Argentina. Miembro integrante del Instituto de Investigaciones Sociales, Territoriales y Educativas (ISTE)-CONICET

Viviana Macchiarola, Universidad Nacional de Río Cuarto. ISTE-CONICET

Doctora en Educación. Profesora Adjunta en el Departamento de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional de Río Cuarto (UNRC), Argentina. Miembro integrante del Instituto de Investigaciones Sociales, Territoriales y Educativas (ISTE)-CONICET

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